22. jan. 2010

Sukkersött Utfordring #69 - Barnesang

Herlige fredag! Jeg elsker fredager...

Denne ukens Sukkersöte utfordring lyder som følger:

"Lag et kort inspirert av en barnesang. Husk å skrive hvilken sang du har valgt!"

Premien et gavekort med verdi $10 - sponset av CROPSTOP. De har mye lekkert å velge i, mange herlige MS puncher blandt annet! Her er det bare å henge seg på!

Barnesangen jeg har valgt, er for meg en kjær sang, som min far sang til meg da jeg var liten...

Vi har en tulle med øyne blå
med silkehår og med ører små
og midt i fjeset
en liten nese
så stor som så -

Så bløt som fløyel er hennes kinn
og hun er deilig og tykk og trinn
med dukkehender
og to små tenner
i munnen sin

Og hun kan bite i sine tær
og hun kan danse foruten klær
og hun kan spise
og stå og vise
hvor stor hun er
Og tulla rusker i pappas hår
og ler og vinker til den som går
og baker kake
og lar oss smake
på alt hun får

I baljen plasker hun, kan du tro!
Vi hører aldri hun skriker nó
Nei, jamen skulle
du se vår tulle
hvor hun er god!



Jeg kjenner ei lita blåøyd tulle som er god, og hun måtte få et rosa kort til sin dåpsdag:


Papir: Maya Design
Blomster: Prima
Blonde: Panduro
Ramme: Prima
Due: Tattered Angels
Kakeserviett
Gammel bokside


Ramme fra Prima, med navnet til tulla.


Jeg har printet ut betydningen av navnene til den gode frøkna..


...og en hilsen fra "tante" og "onkel"

Takk for at du titter inn til meg, legg gjerne igjen et spor etter deg! :)

Gode tanker fra Marte

12 kommentarer:

Hulda sa...

Nydelig, Marte! Så skjønt kort, og så artig å ta inspirasjon fra en barnesang. En søt sang er det jo også. :))

Anonym sa...

Nyyydelig Marte. Litt av en gave!

Lene Aase sa...

Hei søta:) Så utrolig vakkert kort til en søt liten jente!!!
Muffinsene dine er jo bare så lekre, ser kjempegode ut:)
Ønsker deg en superfin helg!!!

Klemmer:)

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

WOW!!! Dette var utrolig lekkert! Så utrolig sart og nydelig... Så mange flotte detaljer og for ei nydelig lita jente!!! Så utrolig morsomt å bruke bilde av den lille som utgangspunkt for kortet!!!
Jeg er stum av beundring!!!

Masse helgeklemmer fra Gøril!

Karina Beck sa...

Meget smukt.

Pia sa...

Woooow Marte hvor er det et kært kort, skønt billede, så mange søde detaljer og lækre farver.Du må have en dejlig weekend.
knus Pia

Paper Paradise sa...

How gorgeous, so beautiful ..... x

Hanne sa...

Åh herlige tider, Marte, så utrolig vakkert kort! Nydelige farger, nydelige tekster og ikke minst ei nydelig tulle! Synes nesten hun ser litt forskrekka ut? ;)

Håper du får en fin helg!
God klem fra meg :)

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Så koslige tilbakemeldinger du har gitt!!!! Tusen takk.. Det gir så mye inspirasjon!

Hadde ikke tenkt meg på ski treff... Skal du?

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Har du vært på sånne treff før? Eselkort(som jeg tror det heter) er veldig enkle å lage.... Gå inn på denne linken: http://whiffofjoy.blogspot.com/2009/09/easel-card-by-jacqui.html

milli sa...

Så søtt kort du har laget til dåpen! En gave i seg selv:)

Klem fra
Camilla

Carina sa...

Kortet ditt var bare sååå skjønt Marte!
DEN søte jenta!!! Ble så sjarmert!

Klem, Carina