12. apr. 2011

Detaljer ♥

Fra jeg var liten har jeg vært en detaljorientert frøken. Farger, former, klær, følelser, navn, smaker, lukter, lyder... Jeg nyter de små gleder, og noe av det beste jeg vet med vår hobby er nettopp detaljene. Etter at jeg, sammen med min mann - kjøpte min egen bolig, har detaljene vært viktig i hjemmet også. (Selvom mine foreldre aldri trodde dette kom til å skje på hjemmefronten da jeg var liten. Det er en kjent sak at jeg var husets rotekopp, og på romdøren min stod det: "Bare de dumme rydder. Geniet behersker kaos"..)

I dag har jeg kost meg med å ta noen detaljbilder med min nye telefon, rundt omkring i leiligheten vår. Så får du kanskje en liten oppfatning av stemningen i "somlelitt-hjemmet". ♥
(For dere som tror jeg har sluttet å lage kort ettersom jeg er en dårlig blogger - så kan dere ta det med knusende ro. Jeg storproduserer faktisk, til en liten salgskveld jeg pleier å ha før jul med mamma's venninner. I år skal vi møtes iløpet av våren. Resultatet vil jeg vise frem i bloggen om ikke lenge..)

Enn så lenge, kan du ta en titt på detaljbildene mine:


 I stuen står et gammelt vindu jeg fikk på et gårdsbesøk jeg var med min gamle jobb. Trollhassel pyntet med blomster fra Jette Frölich, samt et rustikk fuglebur pappa kjøpte til meg i Danmark for noen uker siden. Inni buret ligger et gåseegg og en vårlig perleblomst.

"Franske Stemninger" - en hyggelig og inspirerende bok står til pynt bak en vase med friske tulipaner.

Denne nydelige engelen så jeg på Bærums Verk for noen år siden. Jeg beundret den lenge, og den sto høyt oppe på ønskelisten. Allikevel synes jeg den var litt dyr. Nygift og mer forelsket enn noen gang, pakket jeg opp morgengaven fra min mann. Han hadde kontaktet kunstneren, for å få laget denne engelen som skulle ligne hans nye kone mest mulig - både i ansikt og i farger. Er den ikke lekker?

-Jo, også er jeg selvfølgelig like grasiøs og elegant! ;)


Dette gamle veiskiltet arvet jeg da min farmor og farfar ble borte. Farfar fant skiltet for mange, mange år siden i naboveien der de bodde. Jeg husker det fra kjelleren da jeg var liten, og nå er det en "skitten" og røff detalj i vårt hjem.


Gammel kjøkkenvekt kjøpt på Toten, dekorert med en tekanne og nydelige kopper arvet fra min tante og onkel.


Flere kjøkkendetaljer.



Brødform kjøpt for 5 kroner på loppemarked - ble søt på kjøkkenveggen med gammel lysklype og et bedelys.


Mer inspirerende lesestoff i tallerkenhylle på barne/gjesterommet.



Eldgamle sandkakeformer med telys.


Pulten er kjøpt på loppemarked og pusset opp av undertegnede. Stolen fant jeg på finn.no for noen uker siden.


Klype til å henge opp hyggelige beskjeder (og en liten påminnelse om å gjøre leksene så godt man kan) på oppslagstavlen. :)


Fra soverommet vårt. Et sinkfat med pynt. Du kjenner kanskje igjen påskeegget fra noen innlegg under her?!

Det var en liten smakebit på detaljene i mitt hjem, jeg har kost meg med den lille pausen i all produseringen. Håper du likte den lille "rundturen" også :)

Takk for at du besøker min blogg!  ♥


9 kommentarer:

Heidi sa...

Så koselige bilder Martevennen min ♥
Du har sikkert verdens koseligste hjem du! Og den engelen er bare vakker. Jeg elsker kunsthåndverk og synes det er fint å investere i slikt innimellom. De skattene gir så enormt med glede.
Gleder meg til å se hva du har produsert

Hjerteklem fra Heidi ♥

Camilla sa...

Hei søta! Ser ut som om hjemmet ditt er like stilig som bloggen og alt det kreative du driver med ;)

Gleder meg også til å se storproduksjonen din om ikke lenge.

Ha en fin uke! Klem Camilla

RitaK sa...

Så koslig å få titte inn i hjemmet ditt :-) Ser ut som det er små fine detaljer overalt, og den morgengave-engelen din var jo kjempelekker... Dessuten koslig at du har hentet inspirasjon fra Toten også, hihi... Jeg er litt "treg" på kortfronten for tida, har så mye annet å gjøre og masse rart oppi hodet... Heldigvis bare hyggelige ting, men kortlagingen ligger litt på vent akkurat nå. Men jeg kommer snart tilbake... ;-)

Yvonne sa...

Så mange lekre detaljer du har hjemme hos deg. Her var det jammen masse inspirasjon!
Ha en koselig kveld i heimen :)
Klem

Papirdilla sa...

Så koselig det ser ut hos deg, Marte. Like koselig som du er:) Masse flotte interiørdetaljer å nyte her.
Ha ei fin uke:)
Klem,
Hanne

Merethe sa...

Den rundturen likte jeg. Ser ut til at du har det veldig fint og koselig hjemme :)
Håper du får en fin dag

Fotograf Linda Gabrielli sa...

Så koselig innlegg!
Må si jeg smeltet helt over morgengaven. Nydelig er den, og for en omtenksom brudgom, da!

Andrea sa...

Så fine detaljer :-) Jeg er på shopping i Stockholm i påsken, og idag kjøpte jeg et par av dine ark for inkido i en hobbybutikk her ;-) Gleder meg til å bruke de;-)

Fatima sa...

Så mange nydelige detaljer du har i hjemmet ditt. Kommer gjrne på en vistit snart. Klem