7. mars 2010

Distress Ink Digitalt Fargekart :)

I helgen har jeg gått til innkjøp av de nyeste fargene fra Tim Holzt - Distress Ink Refiller. I den anledning trengte jeg et oppdatert fargekart. Jeg har forsøkt meg på et digitalt kart, og det fungerte ganske så ok synes jeg.  

Legger det ut i bloggen min - så den som vil kan ta det i bruk...  (Trykk på bildet for stort format)
Jeg laminerer arket, og drypper en dråpe fra refillen i den aktuelle ruten. På den måten har jeg oversikt over fargene mens jeg maler motiv. Dessuten er det praktisk, det er enkelt å tørke av med en våtserviett eller vaske under rennende vann!

Er dette noe dere har bruk for? Og er den digitale ok - eller er det best med håndmalt og scannet? Legg gjerne igjen en kommentar... :)

Gode tanker og klem fra Marte som begynner å bli klar for Ski-treffet!


29 kommentarer:

Yvonne sa...

Åh, du er en knupp!!! Jeg har lett rundt etter et digitalt fargekart med de nye fargene, ettersom jeg er for lat til å lage et selv! Har bestilt meg de nye fargene og venter de straks i posten. Så snilt av deg!
Har et digitalt med de gamle som jeg laminerte, og det fungerer perfekt. Veldig oversiktlig og bra.
You made my day, ass!
Stoooor klem

Gunn-Hege sa...

Snill du er som deler, men jeg er skeptisk. Ikke til ditt fargekart, men til min printer..... så jeg har malt meg et kart jeg da, men å laminere det har jeg ikke tenkt på, takk for tipset =0)

Dorte sa...

Tak fordi du deler. Har 2CD cover med lamirede ark af "de gamle" distresser. Men ser vel for mig at det kan bli` aktuelt med en aldrig så lille udvidelse ;)
Du er lagt i bokmerker !

Anonym sa...

Som Gunn-Hege er jeg og skeptisk til printeren min :P Men jeg vet om noen som har en super printer, så denne skal printes ut, no matter what:) Har bestilt meg litt nye refiller jeg og nemlig:) tihi..:)

og sikkert er skikkelig teit spørsmål..men hva gjør man for og laminere?? (flauuu)....

Håper du har hatt en fin helg, Marte! Klemmer fra Cathrine :)

Anonym sa...

Åååh, det er såpass ja!:P hihi.. det er vel noe jeg ikke kommer til og kjøpe meg på noen år tror jeg.. knis... Ungene går ikke i bhg så er ikke så lett og få laminert der, men kan hende faren min har det på jobben sin, det må jeg høre om!! Takk uansett, Marte. Laminering høres jo (og er jo sikkert og da) genialt ut!

Klemmmm<3

marijke sa...

thank you for this color card

Stine Ursin sa...

SUPERT at du deler!! Tusen takk :) Regner med mine ramler ned i postkassa i dag, og eg gleder meg som en liten unge.

Aina sa...

Åh, du er nå snill da!!! Så praktisk å få det fiks ferdig :)
Tror faktisk det ble ganske bra også...Skal aldri kjefte på printeren mer.....tror jeg :)

Tusen, tusen takk til deg!!! :)

Hanna sa...

Hej Marte!
Tack för att du delar med dig av färgkartan! :o) Vad snäll du är!
Lyckliga du som har de nya färgerna!!! Hoppas att jag själv också ska få tag på dom snart...!
Sparar din karta på datorn så att jag kan printa ut den när jag skaffat färgerna. ;o)

Kram!
//Hanna

Trine Lise sa...

Det er så mye lekkert å se på her inne *kose seg å titter* Takk for super innspirasjon

Trine Lise sa...

Det ligger en noe til deg på bloggen min.

Sarah sa...

Tak for det.
Jeg har mit farvekort i en plastlomme. Jeg har printet farvekortene på Distress ink og klippe-limet det sammen.
Jeg har så et lille farvekort ved siden af, hvor jeg har brugt farverne på akvarelpapir, så jeg kan se de rigtige farver.
Men dette er jo helt super.

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Heisann!
Bare innom for å takke for kommentarer og si at sykehusbesøket gikk bra! Måtte bare ta noen blodprøver... Skal tilbake 22.april for samtale! Spennende!

Kos deg masse på treff i helgen!
Klem

Hanne sa...

Tuuuuusen takk! Takk fot at du deler!

Kjersti Gulliksen sa...

Tusen takk for at du deler, har sitti før i dag og laget et som jeg har malt, men mer praktisk med alle fargene samlet, og dette skal lamineres.
Syns du har gjort en god jobb med å treffe riktig på fargene.

Hilsen Kjersti

Lisbeth sa...

Tuuuuusen takk for at du deler!
Venter på de nye fargene i posten...,men som mange andres er printeren min ikke til å stole på:0)
Klem,Lisbeth

Anne sa...

Å, så snilt av deg å dele! Tusen takk :-)) Og genialt idé å laminere fargekartet!

Gro sa...

Hei Marte.

Tusen takk for en flott helg på Ski-Treffet og ikke minst det flotte fargekartet ditt.
Jeger helt utslitt her jeg sitter, men gleder meg allerede til neste gang.
Klem :o)

Anonym sa...

Hei Marte.
Hyggelig å treffe deg! er alltid spennende å hilse på jentene bak bloggene. Håper Ski-treffet ga mersmak, jeg koste meg spesielt med å treffe nye fjes - deriblandt deg!
Tuuusen takk for at jeg fikk kjøpe blonder - håper du legger ut flere!!!
Ha en fin fin uke.
Klem til deg fra Maria:-)

Monica Høiskar sa...

Hei, og takk for sist! Det var koselig å hilse på deg i helgen! :)
Tusen takk for at jeg fikk kjøpe blonder av deg. Husk å sende meg en mail på m_hoiskar"alfakrøll"hotmail.com.

Ha en fin dag! :)

Gry-Heidi sa...

Hei, og takk for sist! Så koselig det var å treffe deg :o)
Jeg gleder meg til høst treffet allerede, og da må vel boksen min være ferdig også *ler*. Spennende å se hvordan din blir :)
Ha en super uke!

Klem, Gry-Heidi :)

PS. Det var IKKE godt å stå opp kl. 6 i dag :)

Åshild sa...

Hei schnuppelure :) Sååå koselig å treffe deg i helga! Håper du hadde det like supert som jeg hadde det! Vi sees igjen, vi *klem*

Carola sa...

Tusen tack för att du delar med dig! Kartan är JÄTTE FIN!
Kram Carola

Wenche sa...

Tusen takkt *klem*

Rasofiel sa...

Hei Marte :O) Tusen takk for lånet av fargekartet. Håper du får en flott og kreativ påske ♥ Scrappeklemm Mica

Ps! Du er en råing på å lage påskeegg :O) De er helt nydelige...♥♥♥ :O)))

Rasofiel sa...

http://kreativideside.blogspot.com/2010/03/faen.html

:O)))

Torill sa...

Heia! Har du laget dette selv? Eller er det noe som ligger ferdig der ute et sted?
Kan jeg låne det, publisere det og henvise det til deg?

MarianneMoe sa...

Tusen takk Marte. Leste en veldig nyttig artikkel om å male med Distress Ink her: http://papirrommet.blogspot.com/2009/05/distress-ink-tutorial_26.html

og hun anbefaler nettopp et slikt laminert fargekart. Begynte å lage et selv ved å male men det ble ikke like bra som dette. Sees på Ski treffet.

Hilsen Marianne

Helen sa...

Tusen takk for at du deler det. Ha en flott dag.